Deprecated: Funkcja Elementor\DB::is_built_with_elementor jest przestarzała od wersji 3.2.0! Zamiast jej proszę użyć Plugin::$instance->documents->get( $post_id )->is_built_with_elementor(). in /home/beyo/domains/yaidea.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 5379
Jak zaprojektować system wentylacji kabiny lakierniczej? - Ya Idea!

Jak zaprojektować system wentylacji kabiny lakierniczej?

Odpowiedni projekt kabiny lakierniczej z całą pewnością uwzględniać powinien zastosowany w jej przypadku system wentylacji. Ten z pewnością okazuje się mieć największe znaczenie dla możliwości zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w trakcie jej wykorzystywania. Z pewnością, system wentylacji powinien być wysoce zaawansowany, pozwalający na odprowadzanie wszystkich lotnych, potencjalnie szkodliwych związków.

Wentylacja kabiny lakierniczej

Takim podstawowym elementem każdego systemu wentylacyjnego zastosowanego w kabinie lakierniczej, jest zaawansowany system grzewczo-nawiewowy, który odnaleźć można zazwyczaj bez problemu w kabinach najwyższej jakości. Ten generator, wyróżnia się przede wszystkim zastosowaniem w jego przypadku całego systemu turbin, które nie tylko są w stanie skutecznie zasysać powietrze z zewnątrz kabiny, ale także wdmuchiwać je do wymiennika ciepła. Dzięki takiemu właśnie generatorowi, można dopilnować nie tylko o dostarczenie świeżych porcji powietrza, ale także i o jego uzdatnienie, przede wszystkim jeżeli chodzi o jego ogrzanie. Wentylatory, które uwzględniać powinien każdy projekt komory lakierniczej dla firm, mogą opierać swoje działanie czy to na pasach klinowych, czy też na osi silnika napędzającego. Tak naprawdę, wybór jednego z tych dwóch rodzajów wentylatorów, oparty powinien być o oczekiwania użytkownika warsztatu.

Równie ważnym elementem każdej kabiny lakierniczej, co wspomniany wcześniej generator, okazuje się być również i ten wyciągowy. Ten z kolei, umożliwia jeszcze większe podniesienie stopnia filtracji kabiny, który opierać się będzie na odprowadzaniu z wnętrza kabiny powietrza, które posiada w sobie związki lotne lakieru. Oczywiście, dbając o odpowiednią filtrację wspomnianej kabiny, nie powinno się również zapominać o odpowiednim okratowaniu jej podłoża. Dobrym pomysłem wydaje się być zastosowanie takiego okratowania, które będzie miało formę pierścienia. Pełne okratowanie kabiny lakierniczej powinno być stosowane jedynie w przypadku tych, w których występuje podwyższony przepływ powietrza, na poziomie V=30.000 m³/h. Aby korzystanie z kabiny lakierniczej mogło być bezpieczne, jak również i bezproblemowe, konieczne okazuje się jej właściwe zaprojektowanie. W szczególności, dużą uwagę należy przyłożyć do projektu zastosowanego w jej przypadku systemu wentylacji. Powinien być on oparty o odpowiednie generatory powietrza, dbające zarówno o dostarczanie świeżego powietrza, jak też o odprowadzanie tego, które zostało już w jakimś stopniu zanieczyszczone.